Administratör till Linköping domkyrkopastorat

Administratör till Linköping domkyrkopastorat

Administratör Linköping
Arbetsgivare:Linköpings Domkyrkopastorat
Ort: Linköping
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Yrkestitel:Administratör
Publicerad:2023-03-04
Sista ansökningsdag:2023-03-23

Administratör till Linköping domkyrkopastorat

Linköpings domkyrkopastorat – ett pastorat med resurser.

I Linköpings domkyrkopastorat verkar människor med djup kompetens inom teologi, diakoni, pedagogik, musik, administration och service. Mellan och inom varje yrkesgrupp finns plats för kunskapsutbyte, reflektion, skratt och goda samtal. Vårt mål är att på bästa sätt använda oss av varandras resurser, arbeta tillsammans och att ständigt utvecklas utifrån vår vision ”För att världen ska leva”.
Domkyrkopastoratet består av nio församlingar. Vi firar gudstjänst i 11 kyrkor där ideella medarbetare i hög grad bidrar till ett levande församlingsliv. Här finns fler än 200 anställda medarbetare med en gemensam förvaltning som tillhandahåller ett professionellt stöd med relevant kompetens inom ekonomi, personal, begravnings- och fastighetsfrågor, lokalvård, kommunikation och IT.

Kyrkoförvaltningens övergripande mål är att ge professionellt stöd med relevant kompetens som minimerar administrationsbehovet ute i verksamheterna så att resurser frigörs till kärnverksamheten.

Du ingår i pastoratets kommunikations- och serviceenhet och din fysiska arbetsplats blir i Kyrkoförvaltningens lokaler på Ågatan 40. I din roll som administratör arbetar du i huvudsak gentemot två av våra församlingar; S:t Lars och Tannefors. Läs mer om församlingarnas verksamhet här, S:t Lars församling - Linköpings domkyrkopastorat (svenskakyrkan.se) och Tannefors församling - Linköpings domkyrkopastorat (svenskakyrkan.se)

Uppdraget innebär kvällsarbete några gånger per termin.

Du kommer också att ha arbetsuppgifter på vår kyrkoförvaltning inom reception/växel och diarium och andra administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifter:

  • Administrativt stöd till församlingsverksamheten och församlingsråden
  • Svara i telefon
  • Ansvara för församlingarnas diarium
  • Ansvara för bokningar av lokaler och verksamhet
  • Administrera församlingarnas webbsida
  • Hantering av församlingarnas post och e-post
  • Viss hantering av Facebookskonton
  • Visst informationsarbete, tex affischer

Kvalifikationer:
Du har:

  • gymnasieutbildning med några års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
  • god kunskap i arbete med Officepaketet
  • god administrativ och organisatorisk förmåga
  • god kommunikativ förmåga känsla för svenska språket både i tal och skrift
  • lätt att anpassa dig till nya omständigheter
  • lätt att få uppgifter gjorda och slutförda även under tidspress

Som person är du ansvarstagande, självständig, flexibel, noggrann, serviceinriktad, lösningsorienterad och har lätt att arbeta med andra människor.

Då arbetet är förenat med kontakter såväl inom som utom vår organisation kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt: Du är medlem i Svenska kyrkan.

Tillträde: Efter överenskommelse.

Ansökan: Din ansökan med meritförteckning och övriga handlingar du vill åberopas sänder du in via länken nedan. 
Sista ansökningsdag är 23 mars 2023. 

Varmt välkommen med din ansökan!


Kontakt

Lisa Kjellgren, Församlingsherde
Petra Regnstrand, Församlingsherde
Telefon:013-303751
Helena Sederström, Kommunikations- och servicechef
Telefon:013-303555

Dela