Svar till insändaren " Information om tågtider måste bli bättre" publicerad den 27 januari. Det var en besvärlig situation du hamnat i och vi förstår frustrationen du upplevde till följd av detta. Tyvärr har våra bussar begränsade möjligheter att vänta in sena tåg. Förutom att det är olika organisationer som hanterar trafiken rent operativt får det följdkonsekvenser för att hålla punktligheten vid kommande avgångar.
Vi försöker däremot planera alla våra busslinjer så att de passar in med anslutande tågavgångar med lagom marginal för att möjliggöra smidiga anslutningar. Angående kontakten med oss, är vi som många andra verksamheter, hårt ansatta av sjukfrånvaro just nu och det gör att det kan ta längre tid än normalt att komma fram till oss via vår kundservice. Vi ber om överseende och gör vårt yttersta för att hålla nere väntetiderna så mycket vi bara kan.
När det gäller störningsinformation är vi medvetna om behovet att samla alla olika trafikslag och anslutande avgångar på ett och samma ställe, även i de fall där det inte är vi själva som utför trafiken. Vi arbetar för att utveckla vår app och reseplanerare för en bättre störningsinformation även när det gäller anslutande tåg.