Svar till "Elbilen kräver laddning". Jag håller helt med om att kommuner behöver tänka klokare för att möjliggöra elbilsköp. Jag tar nybyggnation i Gnesta som ett exempel. När Nokon fick bygglov för bostadsrätter på Margretedalsvägen 13a/b står det i köpekontraktet att det finns en parkeringsplats per lägenhet. I verkligheten saknas det elva platser och dessutom finns inga gästparkeringar och ingen möjlighet till handikapp-parkering. Varför ger kommunen bygglov till detta?
Dessutom sägs det att på förfrågan från Nokon om att få utöka marken för att möjliggöra detta, så sa kommunen nej. Det innebär att det redan från början saknades elva boendeparkeringar, gästparkering samt plats för rörelsehindrade. Något är galet!
I intilliggande radhusområde används handikapp-platser till laddning av elbilar då några drar sladdar från sitt förråd där egen laddare monterats. Dessutom ligger sladdar tvärsöver trottoarer för att kopplas till både motorvärmare och elledning. Vem har ansvar för eventuella snubbelolyckor för gående som inte ser hindren på trottoaren? Snälla Gnesta kommun, hjälp till att stoppa privata galna lösningar.