Vi fortsätter utveckla biljettsystemet

Katarina Myrberg, pressansvarig Mälardalstrafik, svarar en insändare och ber resenärerna om tålamod när det gäller biljettsystemet.

Katarina Myrberg, pressansvarig Mälardalstrafik, svarar en insändare och ber resenärerna om tålamod när det gäller biljettsystemet.

Foto: Niklas Holm

Insändare2022-01-17 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till Moderna tåg med omodernt biljettsystem. Vad roligt att du uppskattar Mälartågs moderna tåg och satsningen på nya avgångar i mitten på december. Men synd att du missat vår reklam. För vi är stolta över satsningen och genomförde därför under de första veckorna en stor marknadsföringskampanj i hela Mälardalen. Det var annonser i lokalpress i papperstidning och på webb, i sociala medier, andra digitala plattformar, digitala affischer på stationer och vi ordnade flera stora events runt om i Mälardalen. 

Under julhelgerna och med hänsyn till det nuvarande smittspridningen i samhället har vi tagit en marknadsföringspaus, men står redo att trycka på knappen igen. För att få fler att ställa bilen och välja tåget är en av våra viktigaste uppgifter. 

När det gäller biljettsystemet fortsätter vi att utveckla det på olika sätt, men måste be dig och andra resenärer om lite tålamod. Det är en stor förändring som skett i Mälartågstrafiken och det har bara gått en månad sedan trafikstarten. Det är sex regioner som ska komma överens om villkoren och det är många processer för att besluta om priser och villkor. Men målet är gemensamt: Att göra Mälardalslivet ännu lite bättre.