Bokningstelefonen känns som ett skämt

Insändarskribenten har haft svårt att nå fram till regionen för att boka in sig på vaccinering. Arkivfoto

Insändarskribenten har haft svårt att nå fram till regionen för att boka in sig på vaccinering. Arkivfoto

Foto: Johan Nilsson/TT

Insändare2022-10-29 07:05
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Regionens bokningstelefon för vaccination känns som ett skämt. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag har jag ringt och mötts av "Telefonkön är nu fylld" och att jag kan ringa igen nästkommande vardag.

Jag klarar att boka på 1177.se men har en fråga som först behöver besvaras. Dag tre ringde jag även växelnumret 0155-245000. Den trevliga personen i andra änden trodde sig ha svar på min fråga, men ville för säkerhets skull koppla mig till ansvarig chef. Jag möttes av telefonsvarare, formulerade min fråga och angav två alternativa telefonnummer. Det har nu gått flera dagar utan att jag blivit uppringd.

Sitter det en ensam stackare och svarar på 016-104044? Jämfört med all avancerad sjukvård i regionen måste det vara en baggis att låta fler ta emot samtalen när trycket är hårt. Att det skulle stupa på tekniken tror jag inte på. Kanske SN kan utreda hur det förhåller sig(?).