För svårt att att betala p-avgiften

Insändare2020-07-20 05:32
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag skulle parkera nere i Nyköping hamn vid Östra Längdgatan 8. Då skulle man ladda ner en app, laddar ner den, och skulle då få en aktiveringskod till min mail. Jag har ingen mail i telefonen och kom inte åt koden. Chansar att stå kvar ändå, får en p-bot på 800 kronor.

Jag kan ta p-boten, skulle inte stått kvar och chansat. Men min intention var att betala. Varför ska det vara så krångligt när man vill göra rätt för sig? 

Det var minst två bilar som åkte därifrån när man såg hur krångligt det var att ladda ner appen. Om jag var affärsidkare skulle jag bli bekymmersam om kunderna får problem med parkeringen, och de av den anledningen mister kunder.

Dessutom var det fler bilar som fått p-böter. Jag tycker det är skamligt att det ska vara så svårt att betala!
Varför har bolaget så krånglig avgiftshantering? Vill, eller kan, de inte underlätta för sina kunder?