Jag läste att Postnord inte klarade av att leverera coronatester från Region Blekinge och Region Kronoberg till Uppsala på utsatt tid trots att dessa hade betalat för en dyrare expresstjänst. Själv har jag drabbats av Postnords dåliga leveranser genom att 50 procent av mina försändelser inte kommer fram överhuvudtaget.
Reklamera går att göra genom att fylla i tre sidor med uppgifter för att sedan få svar med "vändande post" ("hepp"!) Att ingen utredning sker då det var en vanlig brevförsändelse. Varför inte då skriva detta som information på hemsidan eller utesluta detta alternativ? Irritationen blir stor när svaret kommer.
Det skulle vara intressant att veta vad som försiggår bakom kulisserna hos Postnord. Vart tar försändelserna vägen?
Ett annat exempel: Min dotter väntar på ett paket. Detta levereras felaktigt till Stigtomta istället för Willys i Nyköping. Paketet skickas då till Posten Nyköping som i sin tur skickar det vidare till Örebro för sortering för att sedan skickas till Willlys. Varför är det inte möjligt att skicka det direkt till Willys från Stigtomta och varför hamnar det i Stigtomta över huvud taget?
Om Postnord varit konkurrensutsatta på alla områden hade de inte funnits kvar som företag idag med så usel kvalité. Jag kommer undvika dem så mycket jag kan och hitta andra lösningar precis som Regionerna ovan. De tog en annan leverantör och nu fungerar det till 100 procent.