Angående insändaren "Moderater bör tala sanning om matinköp i hemtjänsten" publicerad den 10 maj.
Inlägget innehåller en del pikanta avslöjanden av Sofia Amloh om hur hon uppfattat syftet med lagen om nätbaserat matinköp i hemtjänsten. Detta är enligt Amloh att alla aktörer inom EU ges samma förutsättningar att lämna anbud, vidare hävdar hon att avtalet ger undersköterskorna en bättre arbetsmiljö. Jag kan tala om för Sofia Amloh att bland undersköterskorna finns ingen som applåderar nyordningen.
Det beskrivna leveranssättet påstår hon felaktigt vara en förutsättning för att kunna tillgodogöra sig den kompetens som hemtjänsttagarnas behov kräver. Jag har inte hört någon glädjas över det nya leveranssättet. En sak Sofia Amloh helt glömmer bort att kommentera, är nämligen: Vad är IBIC? Jo, det är INDIVIDENS BEHOV I CENTRUM. Inte vid något tillfälle har vi omsorgsbehövande fått information om förändringarna och vad vi skulle tycka om dem. DÄRMED HAR IBIC VÄRDEGRUND ÅSIDOSATTS. Hon talar om anbudsgivarna och leverantörerna men ingenting om oss omsorgsbehövande.