Så tacksam för min hemtjänst

In till mig tar sig hemtjänsten med sin mobiltelefon via en "manick", som är installerad på min dörr. Det hela känns mycket tryggt, skriver Inger Willén.

In till mig tar sig hemtjänsten med sin mobiltelefon via en "manick", som är installerad på min dörr. Det hela känns mycket tryggt, skriver Inger Willén.

Foto: Linda Jonzon

Insändare2022-05-20 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har haft hemtjänst i drygt tre år genom Nyköpings kommun/Oppeby hemtjänst och jag är så nöjd. Jag får träffa en människa varje dag och får min mat lagad, som jag köper hem online. 

Speciellt under den långa pandemitiden var det särskilt viktigt att åtminstone en gång per dag få träffa en människa av kött och blod. Dessutom är de trevliga när de kommer; glada, hjälpsamma och omtänksamma.

Hur en person kan bli liggande i flera dagar utan att hemtjänsten upptäcker det, förstår jag inte. In till mig tar sig hemtjänsten med sin mobiltelefon via en "manick", som är installerad på min dörr. De ringer alltid på, så att jag vet när de kommer, men jag behöver alltså inte själv gå och öppna dörren. Det hela känns mycket tryggt. Skulle jag ligga hjälplös någonstans i min lägenhet, så hittar hemtjänsten mig.
Jag är oerhört tacksam för min hjälp från Oppeby hemtjänst!