Sjuksköterska besviken på parkeringsbolag

Insändarskribenten Malin, specialistsköterska på Nyköpings lasarett är besviken på parkeringsbolaget. Som inte hade någon förståelse för hennes situation när hon överklagade p-bot.

Insändarskribenten Malin, specialistsköterska på Nyköpings lasarett är besviken på parkeringsbolaget. Som inte hade någon förståelse för hennes situation när hon överklagade p-bot.

Foto: Linus Elsinen

Insändare2022-12-18 21:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Malin heter jag och arbetar som specialistsköterska på Nyköpings lasarett. En dag i september parkerade jag bilen tidigt på morgonen och betalade avgiften via parkeringsappen Mobil Park (Aimo Park). Jag betalade en avgift på 30 kronor för att stå fram till och med klockan 16.00. På eftermiddagen blev jag akut beordrad att arbeta dubbelpass till klockan 22.00.

Jag hade ingen rast den kvällen då patientflödet var högt och omvårdnadsarbetet var tungt och tidskrävande. Under arbetstid får vi inte ha våra privata mobiler på oss. Därför kunde jag inte förlänga min parkeringstid. När jag efter avslutat arbetspass kom ut till bilen ser jag att jag fått en parkeringsbot. Jag kontaktar företaget och förklarar min situation och varför jag inte kunnat förlänga parkeringstiden.

Företaget godkänner inte min förklaring och även fast jag skickar dem bevis på mobilförbud och att jag ej kunnat ta ut rast, struntar de i att svara mig och skickar endast en påminnelse på boten. Hur kan detta vara möjligt?! Vi vårdpersonal sliter ut oss totalt och vad får vi för det?! Jag hade bara velat fått en uns av förståelse men inte ens det fick jag. Är besviken och ledsen.