Svar till signaturen ”Pensionär” (18/8) med anledning av frågan om varför det inte går att köpa biljetter på Culturum.
I våras bytte Nyköpings Arenor sitt biljettsystem till ett system som är enklare, smidigare och tryggare. Vi har bytt för att förbättra servicen till våra kunder och bytet var en efterlängtad förbättring. Det är det största biljettsystemet på den svenska marknaden med mobilanpassade biljetter och köpsida på mobilen. Majoriteten av alla biljetter säljs på webben men givetvis ska det också gå att köpa dem manuellt om man inte använder smartphone eller dator eller föredrar kassaförsäljning.
Det går att köpa biljetter på två olika försäljningsställen: Nyköpings Turistbyrå i Rådhuset, cirka 100 meter från Culturum och på Rosvalla Servicecenter. Under covid19-pandemin gäller enbart förköp till evenemang som ges på Nyköpings Teater och Culturum, men när pandemin är över ska det återigen gå att köpa biljetter till alla evenemang i Culturums och Nyköpings Teaters kassor en timme innan föreställningen börjar. Försäljningen inne på biblioteket har däremot upphört eftersom de har renodlat sitt uppdrag.
Den som vill köpa biljetter får besöka Turistbyrån i Rådhuset på Stora Torget under öppettiderna onsdag - fredag mellan kl 11-15 fram till sista september då nytt beslut tas om öppettider under höst och vinter. Ett annat alternativ är att ta sig till Rosvalla servicecenter. Från och med måndag 23 augusti är det öppet kl 7-18 varje dag i veckan.
Varmt välkommen till våra evenemang!