Vattenfall – öka leveranssäkerheten i Bränn Ekeby

Vattenfall - skärpning - öka leveranssäkerheten och ni får bättre kundnöjdhet. Skriver signatur Elkund Bränn Ekeby.

Vattenfall - skärpning - öka leveranssäkerheten och ni får bättre kundnöjdhet. Skriver signatur Elkund Bränn Ekeby.

Foto: Jessica Gow/TT

Insändare2020-12-24 05:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag som kund undrar om 20 stycken elavbrott under 2020 är att betrakta som bra leveranssäkerhet. Det är i vart fall vad Vattenfall borde fundera på.

Under 2020 har jag med flera i Bränn Ekeby haft återkommande elavbrott - kortare och längre. Det känns nu som att ett avbrott är att förväntas varje vecka. Men - ska det vara så? Knappast år 2020.

Senaste gången jag talade med Vattenfalls felanmälan var representanten synnerligen kärv, och mycket ointresserad av mina frågor och synpunkter. Någon generell information om vad alla dessa avbrott beror på saknas.

Visserligen får jag som kund en ersättning/reduktion på faktura - men bara under vissa förutsättningar. Besväret med att kolla att värme, kyl/frys mm kommer igång igen efter dessa otaliga avbrott kompenseras knappast av denna blyga ersättning.

Vattenfall - skärpning - öka leveranssäkerheten och ni får bättre kundnöjdhet.