Ostlänken Annika Clemens artikel om höghastighetsbanan Ostlänken väcker många frågor. Hur har detta beslut kommit till på riksplanet och i Nyköpings kommun?
Varför har allmänheten först nu fått information om konsekvenserna för natur -och kulturmiljön?
Nu först får vi information via SN, om dom stora konsekvenserna för miljön. Att betongpartierna S+V är för höghastighetståg kan man förstå, med den partipiska som råder i dessa partier.
Men att Miljöpartiet låter detta bulldozerprojekt rulla på utan att fatta konsekvenserna är anmärkningsvärt! Inte minst för barnfamiljer och pensionärer som får orimliga biljettkostnader.
Bulldozerprojektet är också ett bevis på enfaldens diktatur. Självklart skulle minst två alternativ utredas, stambanealternativet med dubbelspår för 230 km/tim i EU standard!
Då får man mindre störningar i landskapet, med mindre och flexiblare kurvradier.
Billigare tåg och lägre biljettpriser. Dessutom blir det möjligt att som förr köra gods på denna järnväg. M,C,KD och SD är emot!
Tågentusiast med förnuft