Personalen på Skavsta flygplats har jobbat nära Sörmlandspolisen när schemat för finaldagen utarbetats. Mellan 1000 och 2000 supportrar till Manchester United ska vallas från Nyköping till Solna och tillbaka under onsdagen. Planen landar tidigt på morgonen, för att fansen ska ha gott om tid till att turista i huvudstaden, dricka öl och sjunga upp inför matchen.
– Vid landningen kommer vi att välkomna dem och visa dem rätt, och sedan följa bussarna. Sedan får vi hjälp från den stora kommenderingen i Stockholm när det är dags för förflyttning nattetid. Vi ska alltså hjälpa dem från Friends arena tillbaka till Skavsta, då de åker hem direkt, säger Lars Hammarsjö.
Hur många är ni som jobbar extra?
– Vi pratar inte siffror. Men vi är tillräckligt många som kommer att jobba. Fler än en vanlig onsdagsnatt, om man säger så.
Oron för större bråk på Skavsta är liten. Inga organiserade Ajaxresor går via flygplatsen.
– Det är ganska skönt faktiskt, säger Hammarsjö.
Fokus ligger på Unitedföljet.
– Är de för fulla eller för bråkiga kommer de inte hem. Då måste de stanna hos oss och sedan lägga en massa pengar på boende och nya biljetter hem – och det kostar ganska mycket. När de väl kommer ner till Nyköping igen lär de vara rätt lugna, oberoende av resultatet i matchen.
Brittiska fotbollsfans lever med en mytbild av att vara stökiga. När det gäller bråk mellan supportrar i den inhemska ligan har många europeiska länder, däribland Sverige, sedan länge sprungit om Premier league-klubbarna. Men under bortaresor i Europa, såväl på klubblags- som landslagsnivå, besannas fortfarande fördomarna emellanåt.
– Men biljettreglerna är extra hårda nu. För att få gå på matchen måste de ha årskort och inte ha gjort bort sig på tidigare resor. Det är personliga biljetter som sålts. Manchester United som klubb har bra koll på det där.
Men det är ju inte säkert att alla på flygplanen till och från Skavsta har matchbiljett?
– Det har du rätt i. Och det räknar vi inte med heller. Vi tror inte att det blir bråk, men självklart har vi tänkt tanken och är förberedda om något väl skulle ske, säger Lars Hammarsjö.