Svar Jag beklagar att du är besviken på Trosa vårdcentral och den service vi erbjuder. Vi har i dag nästan 12 000 listade patienter och använder ett telefonsystem som innebär att patienten ringer oss och sedan blir uppringd av legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska. Vi, liksom andra i vården, gör en professionell bedömning och medicinsk prioritering där varje enskild individ prioriteras efter vårdbehov. En önskan om en allmän hälsoundersökning får inte företräde före de personer som har ett högt behov av vård som kroniskt sjuka, multisjuka eller andra akut sjuka patienter. Av den anledningen kan det bli så att du erbjudits ett besök inom tre månader.
När det gäller att förnya recept är det absolut enklaste att använda våra e-tjänster där det är möjligt att via telefon eller dator logga in närsomhelst på dygnet och sedan hämta ut sitt läkemedel på apotek. Via e-tjänsterna är det också möjligt att bland annat boka tid för besök och läsa sin journal.
Susanne Rehn Svensson Verksamhetschef Trosa Vårdcentral.