När Elias Kapari gick i gymnasiet i Nyköping var det på Tessinskolan, där esteterna brukade husera. I dag skriver och producerar han låtar till flera av våra största stjärnor. Han har vunnit fler Grammisar än han kan räkna, fått miljontals strömningar på Spotify och deltagit i SVT-program som "Songland" och "Helt lyriskt".
Men när tidningen träffar honom under onsdagen är det i en föreläsningssal i hans hemstad.
Hur känns det att vara här och prata inför ungdomar som befinner sig där du en gång gjorde?
– Det känns skitbra.
Du har i en tidigare intervju sagt att du tycker om att få "ge tillbaka".
– Ja, det är det som händer här. Jag ska försöka svara så gott det går om någon är intresserad.
Det tisslas och tasslas i salen. Många verkar tycka att det är spännande att den framgångsrike producenten är på plats.
Förhoppningen hos de lärare på skolan som tog initiativ till att bjuda in Elias Kapari är att han ska visa eleverna hur livet efter estetlinjen kan se ut.
– Jag gick den här berömda linjen som ni går, och det är typ det bästa jag gjort i mitt liv, säger Elias Kapari och blickar ut över eleverna.
Elias Kapari berättar att han som individuellt val valde något som hette ljudteknik, och att "det var där det började" för honom.
– Då fick jag lära mig att sitta framför en dator och spela in, arrangera och berätta för folk hur de skulle spela och sjunga.
Idag har Elias Kapari lyxen att mer eller mindre bestämma helt själv över vad och vem han vill arbeta. Det går ett kollektivt sus genom publiken när han säger att om Veronica Maggio ringer och frågar om han vill arbeta ihop så kan han faktiskt svara nej om han känner för det.
Men det har varit en krokig resa.
Elias berättar om hur han insåg att Kungliga musikhögskolan inte passade honom alls, att Musikmakarna i Örnsköldsvik var mycket bättre och att han under sin tid i arméns trumkår faktiskt fick träffa och spela för kungen.
Han berättar att han alltid haft svårt för auktoriteter och att det förmodligen är därför han trivs så bra i rollen som låtskrivare och producent, där han själv får bestämma.
En av de viktigaste sakerna han lärt sig under sin karriär är att vara en trevlig kollega som folk efter första samarbetet vill arbeta med igen, samt att han tycker Sveriges vassaste poet är Yasin ("det är han och Strindberg, liksom.")
Han berättar om vikten av att ha koll på juridik och upphovsrätt. Vid ett tillfälle drar han en anekdot om hur han blev stämd efter att han råkat använda en melodi i en av sina låtar som undermedvetet letat sig in i hans hjärna när han upptäckt en ny favoritlåt och lyssnat på den hundra gånger.
Dessutom berättar han att de bästa låtarna ofta kan uppstå av sig själva när artister och låtskrivare vågar sätta sig ner och ha öppna samtal med varandra om de ämnen som ligger närmast just deras hjärtan.
Vad vill du ge för tips till ungdomar som likt dig har en dröm om att arbeta med musik men kanske inte vet hur de ska gå till väga?
– Jag skulle vilja tipsa om att göra saker gemensamt. Hjälp varandra. Spela upp era idéer för varandra. Kom ihåg att det är gratis att lyckas och det är gratis att misslyckas. Jag skulle vilja inspirera folk att ta sig själva på allvar och faktiskt göra något! Om man har artist- eller låtskrivarambitioner... Så försök!