– Jag köpte ju huset 1961 och då klippte jag själv, säger Jan Flinta som fortfarande bor i villan i Östra villastaden i Nyköping.
Men de senaste åren har han behövt hjälp med trädgården för att kunna bo kvar i huset.
Den 29 maj anlitade Jan Flinta Veteranpoolen för ett trädgårdsarbete. En stor granhäck skulle klippas. Han förväntade sig en ansning av häcken och bortforsling av avfallet.
– De skryter i annonser att de kan så mycket, säger han.
Drygt två veckor senare ligger avfallet fortfarande kvar och resultatet är inte vad han förväntat sig. Han har ringt och sökt ansvarig på Veteranpoolen och blivit lovad att någon ska ringa tillbaka, vilket inte skett.
– Det är klart han skulle ha plockat bort det, säger han.
Kristin Bladh Ström är delägare och marknadsansvarig på Veteranpoolen i Nyköping. Hon berättar att i de fall någon inte är nöjd med jobbet som utförts är man angelägen om att lösa problemet.
– Vi lyssnar på veteranerna och deras version av händelsen, säger hon och fortsätter:
– Vi bokar möte med veteranerna och kunden för att kolla på jobbet.
Det är viktigt att komma överens med kunden och att komma fram med en bra lösning. Det kan handla om att komplettera något i ett beställt jobb eller justera en faktura.
– Vi vill såklart att våra kunder ska vara nöjda, och vi vill vara en trygg leverantör.
– Men alla är ju människor och någon gång ny på jobbet. Det kan hända saker, konstaterar Kristin Bladh Ström.