Gina Tricot fyller 25 år – så firas det i Nyköping

I år är det 25 år sedan som den första Gina Tricot-butiken öppnades – och det ska såklart firas stort i butiken i Nyköping.
– Vi vill givetvis fira tillsammans med våra kunder, både online och i butik. Förutom härliga erbjudanden hela månaden kommer vi även ha member treats, tävlingar och happenings, säger Wilma Gröhn som jobbar som Influencer Marketing Coordinator.

Foto: Gina Tricot

Native2022-10-31 15:47
Detta är ett annonssamarbete.

Idén till Gina Tricot föddes 1993 i grundarna Annette och Jörgen Appelqvists vardagsrum. Tillsammans med dottern Anna började paret att planera en ny modekedja för kvinnor – och fyra år senare la bolaget sin första order.

– Familjen Appelqvist ville skapa prisvärt mode för kvinnor i olika åldrar och fokuset låg på att det skulle vara 100 procent egen design, pris och produkt samt nyheter varje vecka berättar Naila Hedblom, Assortment Director på Gina Tricot.

undefined
Mycket glädje och en känsla av att inget är omöjligt, så beskriver Naila Hedblom Gina Tricot.

Hösten 1997 etablerades de första sju Gina Tricot-butikerna och innan årets slut hade ytterligare sex butiker öppnats runt om i landet. Idag har Gina Tricot cirka 150 butiker i fyra europeiska länder och bolaget har även e-handel i Europa.

– Jag började på Gina Tricot i januari i år och imponeras av att man under alla år har fortsatt att attrahera och inspirera sin målgrupp inom både retail och online så att den fortsätter att vara lojal. Bakom allt detta jobbar väldigt passionerade människor med samma mål, skapa mode, att ha kunden i fokus och vara bidragande faktor till att få bolaget lönsamt, säger Naila.

Gina Tricot fyller 25 år – och firar i butik och online hela november: Här hittar du alla erbjudanden

undefined
Wilma Gröhn jobbar som Influencer Marketing Coordinator i Nyköping.

I butiken i Nyköping ser man fram emot hösten och vinterns alla fester. Ett set med blazer och tillhörande byxa är Wilmas favorit i höst.

– Det passar till alla tillfällen och går absolut att piffa upp det med våra glittriga handväskor och smycken för en mer party look när man stämplat ut.

– Höstens festliga must haves enligt mig är de som som fungerar både på dagen och på kvällen, att kunna gå direkt från jobbet till after worken eller middagen med vännerna. Då passar inget bättre än de färgade kostym setet tycker jag. Det går alltid att piffa upp eller ner, och jag menar hur snyggt är det inte att bära färg en mörk höstdag. Samtidigt som man känner sig uppklädd och stilig på dagen men festlig på kvällen.

Men den absoluta storsäljaren i butiken, genom tiderna och faktiskt också fortfarande, är Molly-jeansen.

– De går att matcha med vilken satin-överdel som helst så är du redo för festen! Vi kan hjälpa till att hitta rätt längd på jeansen i butiken med hjälp av våra olika modeller petite, regular och tall som är gjorda för alla olika kroppslängder.

Här hittar du den omåttligt populära Molly high waist hos Gina Tricot!

undefined

Gina Tricot består av 97 procent kvinnor och bolaget är mycket måna om att lyfta kvinnor. Naila Hedblom berättar att det finns ett stort samhällsengagemang inom bolaget.

– Till exempel hade vi nyligen ett samarbete med Dress for Success Stockholm, som är en global organisation som hjälper kvinnor att komma ut på arbetsmarknaden. Vi bjöd in deras community till vår nya butik på Drottninggatan i Stockholm där bland annat vår HR manager hjälpte till med cv-skrivning och tips samt stylister som gav stylingtips inför potentiella jobbintervjuer.

– Hela vår kultur präglas av att vi stöttar och stärker varandra. Det är något som sker naturligt i vår arbetsvardag. Det finns mycket glädje här på Gina Tricot och också en känsla av att ingenting är omöjligt, tillägger hon.

Läs mer om Gina Tricots 25-årsjubileum och se hela sortimentet här!

Höstens bästa festplagg:

En blazer och tillhörande byxa, en favorit som just nu finns i både lila och rosa. 

Ett glittrande rhinestonebelt får definitivt en outfit att lysa upp.

Satin är både bekvämt och festligt. Den här klänningen är en favorit

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på SN.