Med tjugofem års erfarenhet som franchisetagare av Brothers i centrala Nyköping var det dags för familjeföretaget att vidga sina vyer och påbörja ett nytt kapitel i modebranschen. I augusti plockar de ner skylten och sätter upp den nya skylten "JEANSBOLAGET" på väggen.
Med 32 butiker i Sverige är ”JEANSBOLAGET” marknadsledande inom jeans och ett framgångsrikt modekoncept med starka märkesvaror. Jeans för dam och herr blandas med kostymer, chinos och ett sortiment både för den tidigare Brotherskunden och för dom som gillar jeans och mode. Kedjan har vuxit fram ur och av tidigare JC och Brothershandlare i Sverige. Just nu pågår en stor utförsäljning av tidigare sortiment för att göra plats åt det nya.
— Halva priset eller billigare under kvarvarande veckor har trots värmeböljan startat vägen mot ett nytt koncept. ” säger Anders Johansson, säljare på Brothers och snart på nya ”JEANSBOLAGET ”.
— Brothers kommer att övergå till att bli Jeansbolaget. Vi kände oss redo att ta oss an nya utmaningar och anamma nya möjligheter, och där blev Jeansbolaget en ”perfect fit” för oss. Det känns jätteroligt och vi tror att detta kommer att öppna nya dörrar för såväl oss som för våra kunder, säger August Högbom som varit butikschef för Brothers sedan sju år tillbaka.
Trots det nya namnet så kommer butiken fortfarande vara experter på kostymer och konfektion.
— Vår berömda skjortvägg blir kvar. Chinos från bland annat Dockers och snygga byxor kommer att blandas med Nyköpings bästa jeansavdelning för både dam och herr där man kommer kunna hitta nya varumärken som Lois, A-brand, Replay Levis och Lee. Vi kommer även erbjuda möjligheten att få sina jeans och chinos upplagda utan extra kostnad, berättar August.
Han fortsätter:
— Vi kommer att hålla öppet precis som vanligt fram till namnbytet och välkomnar både nya och gamla kunder till oss. Det som kan vara bra att ha i åtanke är att passa på att använda sitt Brothers-presentkort om man har ett sådant då det inte längre kommer att gälla efter namnbytet. Under denna period kommer vi heller inte att sälja några nya presentkort.
Om Jeansbolaget
Jeansboalaget startade 2016 och med sina trettiotvå butiker är de idag en kedja som finns i hela Sverige. Med sitt fokus på jeans levererar de mode av god kvalité från välkända varumärken för både dam och herr.
Men resan mot butikens framtida kapitel väntar inte tills i augusti. Redan nu kommer Brothers att starta sin utförsäljning och börja förbereda butiken för allt det nya som komma skall.
— I och med att vi övergår till Jeansbolaget kommer vi att släppa två varumärken som hör till Brothers och kommer därför att ha utförsäljning av dessa varor. När våra kunder besöker butiken fram tills augusti kommer de att mötas av en utförsäljning i entrén och går man längre in i butiken kommer man till säsongens härliga nyheter, berättar August.
Den nya satsningen innebär en bokstavlig tolkning av talesättet ”ut med det gamla och in med det nya”. Allt eftersom de gamla varumärkena sålts ut kommer butiken i stället att erbjuda en hel del nya, spännande varumärken. Steve Madden, Juciy Couture och Samsøe är några av de varumärken som nu kommer att få ta plats på hyllorna.
— Det känns jättekul att kunna tillhandahålla ett större sortiment av varumärken, men den största skillnaden med att vi går över till att bli Jeansbolaget är att vi nu även kommer kunna erbjuda en damavdelning, säger August.
Våra varumärken
Calvin Klein, CK Jeans, Jack & Jones, Lee, Levis, Replay, Lyle & Scott, Saddler, RockandBlue, J.Lindeberg, Selected, Tiger of Sweden, Vila, A-brand, Neuw, Sail Racing, Knowledge Cotton, Rut & Circle, Juicy Couture, Lois, Dry Lake, Steve Madden, Neo Noir, Hugo, Lagency, Clean Cut Copenhagen, Saki, Fat Moose, Columbia, Tommy Jeans, Secrid, Seven East, Billy Belt
I övrigt kommer inte butiken att förändras rent utseendemässigt mer än att det nya namnet får ta plats och att skyltningen kommer att få sig ett upplyft. Men för August och hans medarbetare såväl som för butikens kunder är satsningen en positiv förändring som ligger helt rätt i tiden.
— Detta är en fantastisk nystart och vi kan nu för första gången erbjuda Jeansbolaget till samtliga Nyköpingsbor. Och med det kommer en personlig shoppingupplevelse för hela familjen där kvalitativa varumärken och jeans är vår specialitet. Nu påbörjar vi resan mot att bli Jeansbolaget och ser fram emot att göra den tillsammans med våra kunder. Redan nu kan vi avslöja att det i augusti kommer att ske en releasefest och ett trevligt firande, men mer än så berättar vi inte nu, avslutar August.