På fredagsförmiddagen presenterade Tuna park en stor nyhet för Eskilstunaborna:
– Nu är det officiellt. Det är New Yorker som öppnar i före detta Intersports lokal, säger Veronica Gustafsson, centrumchef på Tuna park, som är väldigt nöjd med att ytterligare en stor kedja flyttar in hos dem.
Hon förklarar att intresset för att etablera sin verksamhet på Tuna park är stort.
– Det är många för Eskilstuna nya varumärken som är intresserade av att etablera sig hos oss och vi glada över att vi till hösten hälsar New Yorker välkomna till gallerian. Deras utbud kommer att komplettera våra andra butiker bra och det är en kedja som länge efterfrågats av vår lite yngre målgrupp, menar Veronica Gustafsson.
I dagsläget har Tuna park inga vakanser vilket de är glada för under den pågående pandemin.
– Det känns verkligen bra efter ett annorlunda och utmanande år. Vi har sedan flera år haft en positiv utveckling i gallerian så därför har återhämtningen gått fortare än vi vågat hoppas på. Att Eskilstuna som stad dessutom växer, både till antal invånare och genom andra viktiga satsningar som till exempel utbyggd logistikpark, ny högskola och kongress- och kulturhus gör det attraktivt att etablera sin verksamhet i just Eskilstuna, säger Veronica Gustafsson och avslutar:
– Vi är stolta och glada över att vi kan tillföra nya varumärken till Eskilstunaborna samtidigt som vi skapar fler arbetstillfällen och bidrar till en levande stad.
New Yorker är ett av de största internationella modemärkena. Den tyska kedjan öppnade sin första butik i Flensburg 1971, under namnet Jeansshop, och har i dag mer än 1 100 butiker spridda i 46 länder med över 19 000 anställda.
Tidningen har sökt Dirk Barner, New Yorkers expansionschef för Skandinavien, hela förmiddagen och fortsätter att söka honom för kommentarer om deras satsning i Tuna park.