MÄnga av de drabbade har oroligt ringt och undrat om flera felaktiga avgifter som skickats ut. Socialförvaltningen arbetar nu intensivt med att ÄtgÀrda felen och lovar att ingen nu ska drabbas av pÄminnelser, krav eller inkassobrev.
â Vi beklagar verkligen att felaktiga fakturor har skcikats ut. Jag förstĂ„r att mĂ„nga har blivit oroliga. Felet ligger hos oss och vi tar ansvar för att ingen ska drabbas ytterligare. Vi kommer inte att skicka ut nĂ„gra fakturor förrĂ€n problemet Ă€r Ă„tgĂ€rdat, sĂ€ger Susanne Sandlund, socialchef i Gnesta kommun i ett pressmeddelande.
Man skyller felen pÄ att man i vÄras installerade ett nytt Àrendehanteringssystem, som i stÀllet för att förbÀttra rutinerna nu stÀllt till med krÄngel kring hanteringen av fakturor.
Ăldre fick felaktiga fakturor
Socialförvaltningen har under den senaste tiden skickat ut felaktiga fakturor till Gnestabor inom Àldreomsorg och stödverksamhet.
SÄ jobbar vi med nyheter LÀs mer hÀr!