Uppföljningen presenterades i korta drag av kvalitetssamordnaren Anita Johansson.
– Det var en omfattande undersökning med nästan 100 påståenden som intervjupersonerna fick svara på, säger hon.
Intervjuerna genomfördes av Johansson själv och kommunens medicinskt ansvariga sjuksköterska, Erika Bälldal. Slumpen avgjorde vilka personal som fick delta.
– Det var personalen som jobbade just den dagen vi kom dit. De hade inte fått någon information sedan tidigare, det var oförberedda intervjuer.
I undersökningen, som SN inte tagit del av, ska det ha framgått att personalen dömer ut lokalerna för verksamheten. De har också antytt att man behöver jobba för att skapa en hemtrevlig atmosfär på boendet.
– Det kan man göra med enkla medel. Kanske med lite blommor eller att ställa i ordning trivsamma platser där de boende kan ta emot besök.
Det framgick också att informationen till brukare och anhöriga bör förbättras och att de boende behöver få komma ut mer, som att få äta sina middagar utomhus när vädret tillåter.
Nämndledamoten Maria Enberg (V) ifrågasatte hur intervjuerna genomförs.
– Kunde man genomfört dem anonymt för att de skulle känna sig helt bekväma med att svara? undrade hon.
Något som avfärdades av Johansson.
– Det här är deras uppfattning. Men till nästa uppföljning kommer formen förenklas och göras enligt Socialstyrelsens nya kvalitetskriterier.
De larm som i förra veckan direktupphandlades till Liljedalshemmet installerades under måndagen och ska enligt socialchef Marja Kammouna och nämndordförande Birgitta Brus (S) fungera bra.