Omkring 500 personer tittade på den senaste upplagan av "Ahlboms Musikquizz" på Facebook, som har blivit något av en lägereld i Gnesta med omnejd de senaste veckorna.
– Jag får bilder skickade till mig där familjer bygger upp sin lördagskväll runt quizet och sitter bänkade efter middagen. Det är jätteroligt, berättar Jörgen Ahlbom.
Han har sedan flera år ordnat musikquiz både på privata fester och på restauranger i Gnesta. När coronaviruset förändrade allas vardag i mitten av mars föreslog Jörgens syster att han skulle fortsätta på sociala medier.
– Jag körde för mina kompisar först, men det blev ganska stort direkt. Då var jag tvungen att skapa en grupp. På den vägen är det, konstaterar han.
En nyhet i helgen var att det var fler ansikten som syntes i rutan. Varannan låt framfördes av Björnlundabandet Baccus.
– De har ju inte heller några spelningar nu, så de var toppennöjda.
Dessutom fick deltagarna tävla om presentkort till lokala butiker. Fler företag har hört av sig och visat intresse, berättar Jörgen Ahlbom. Men det är en balansgång.
– Det här är ju lite min grej, det får inte bli för kommersiellt. Risken är ju att folk börjar bråka om vem som var först när det finns något att vinna också, säger Jörgen Ahlbom och skrattar.
Tittarna finns främst i Gnesta, men quizet börjar även hitta ut till orter som Järna, Södertälje och Strängnäs.
– Vi får se hur det går framöver, jag kör på tills det brister.