VD:n: "Så här ska det ju inte vara"

Nils Carlsson, VD för Eniro Sverige, bekräftar att felet ligger hos dem och inte hos Håkan Ekstrand. Att det blivit fel beror enligt Carlsson på den mänskliga faktorn.

Foto:

GNESTA2015-07-03 09:10

– Det är meningen att en order ska gå ut inom 24 timmar, vilket den här inte har gjort, säger Nils Carlsson, VD för Eniro Sverige.

– Det handlar helt enkelt om ett mänskligt fel från vår sida och det ska inte kunden över huvud taget behöva belastas för.

Nils Carlsson bekräftar även att orderbekräftelsen via posten tagit flera extra dagar att nå Håkan Ekstrand.

– Och så ska det ju inte vara, säger han.

Nils Carlsson menar att det i vissa av deras kunders avtal står att man har rätt att förnya dem utan att behöva ringa upp innan. Enligt honom försöker man alltid ringa upp kunderna, men kan man inte få tag på dem och de är kunder sedan tidigare så har Dindel.se rätt att förlänga avtalen.

– Vissa kunder uppfattar inte riktigt detta och då blir det ett problem. Då försöker vi lösa det så smidigt vi bara kan, säger han.

– För mig är det viktigaste att vi har nöjda kunder. Det ska inte vara så att man bara får en dag på sig att bestämma sig eller bekräfta en order, avslutar han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om