Det var i lördags som Kolmården först öppnade portarna till Horror Nights. Efter eventet uttryckte många gäster stor frustration i sociala medier. Kritiken handlade främst om de i vissa fall timslånga köerna vid entrén och spökhuset Barnhemmet.
Vd:n Christine Karmfalk har efter premiären fått en tydlig bild kring vad som gick fel. Hon säger att de långa köerna bland annat orsakades av tekniskt strul vid entrén och på att man underskattade spökhusets popularitet.
För att förhindra en liknande situation hade man till nyöppningen mer än halverat antalet gäster. 2 152 besökte Horror Nights i lördags. Nu har man satt en spärr på 900 gäster.
– Det är kanske den viktigaste åtgärden som vi har vidtagit. Sedan handlar det om smågrejer som att vi behöver fler skannrar vid entrén, säger hon och fortsätter:
– Vi kommer också öppna upp ytterligare en yta med nya eldshower och en ny spökupplevelse. Så nu finns det en större yta att fördela färre gäster på.
Hur kommer ni att kompensera de gäster som var besvikna i lördags?
– Jag har skickat ut ett mejl till alla gäster som var hos oss i lördags. De har fått ett erbjudande om att komma igen i helgen. Om det inte passar är de välkomna till Sagojulen, eller vid ett senare tillfälle.
– Det här var inte en normal Kolmårdenupplevelse och vi vill ju att alla ska ha en bra upplevelse när de besöker oss. Folk har uppskattat att vi sträcker ut en hand och rättar till misstaget.