Galan arrangeras av Marknadsföreningen i Nyköping och Oxelösund, MINO. Gästerna består av företag från regionen. Förra året var antalet gäster rekordstort – 404 stycken. Arrangörerna tror att det kan bli lika många i år. Enligt MINO:s styrelse kommer årets gala att bli väldigt ”lokalproducerad”.
– Det genomsyrar lite av tänket vi har i MINO just nu att vi ska gå mer lokalt och lyfta fram medlemmar i MINO-föreningen. Vi vill samarbeta med företag som finns i Nyköping och Oxelösund även på galan. I år presenterar vi 'MINO-galan - the party' med 90-talskänsla, säger styrelseledamoten Elinor Collin.
Vandringspriset Guldnyckeln delas ut till en organisation eller ett företag som under året lyckats sticka ut och nå framgång med sina marknadsföringsåtgärder.
– Förra året var ungefär 15 företag nominerade och vinnare av Guldnyckeln 2018 blev klädbutiken Johnells i Nyköping, säger Roxana Guillen, styrelseledamot i MINO.
– Nu vill vi ha in din nominering till årets förebild inom marknadsföring och sälj i regionen Nyköping/Oxelösund.
Nomineringar till Guldnyckeln 2019 kan göras på MINO:s webbsida mino.nu. Nomineringen stängs den 1 oktober.
Juryn vaskar fram tre finalister som kommer intervjuas för att få fram en vinnare. Vinnaren presenteras på MINO-galan där motiveringen läses upp och Guldnycken överlämnas av fjolårets vinnare, Johnells.
– Vinnaren får äran, berömmelsen och MINO-nyckeln som får stå och pryda företaget under ett år. Just nu står den i Johnells kassa, säger Jannika Ahl, ordförande i MINO.
Efter galan anordnar MINO dessutom en medlemsaktivitet hos vinnaren. Eventet är en av alla de aktiviteter som MINO arrangerar för sina medlemmar. Styrelsen har en ambition att öka medlemsnyttan.
– Vi gör fler aktviteter under året med frukostseminarium och after work. Vi vill även att medlemmar ska känna att de kan komma till oss om de vill ha ett event i samarbete med oss eller på annat sätt vill marknadsföra erbjudande eller nyheter i våra kanaler, säger Jannika Ahl.