– Vi vill inte bara förknippas med att sponsra ett mer eller mindre elitlag, utan vill att det också ger ringar i vattnet till barn och ungdomar i kommunen, säger Johan Ran, global marknadschef på Orio AB.
Företaget är inne på sitt tredje år som en av Nyköpings BIS huvud- och samarbetspartners. En annan organisation som samarbetar med Bissarna är Nyköping för alla och till årets säsong kommer Orio AB att skänka bort pengarna från Bissarnas tröjsponsring till just Nyköping för alla.
Organisationen jobbar för främjandet av mänskliga rättigheter, jämställdhet, integration och hbtq-frågor i samhället och ligger bland annat bakom Nattfotbollen, en satsning för att få ungdomar att spela fotboll på fredagskvällarna istället för att hänga ute på stan.
– Vi tycker det är bra och vill försöka uppmuntra CSR-arbetet hos alla idrottsklubbar som vi sponsrar, säger Johan Ran.
CSR står för "corporate social responsibility" och syftar på företags ekonomiska, hållbara och sociala samhällsansvar.