Chefen för 3 i Nyköping: "Säljaren var inte från oss"

- Säljaren var inte från vår butik, vi jobbar inte så.
Det säger Carl-Henric Fjäll, butikschef på 3 i Nyköping med anledning av dagens SN-artikel om 92-årige Jan Granquist.

NYKÖPING2012-11-01 12:47

I artikeln berättar Jan Granquist och sonen Gunnar om hur Jan fick ett mobilabonnemang på halsen som han inte ville ha. I och med det nya abonnemanget slogs Jan Granquists livsviktiga trygghetslarm ut.

Carl-Henric Fjäll, chef för 3-butiken i Nyköping, säger att han vill poängtera att det inte var någon av butikens säljare som sålde det aktuella abonnemanget.

- Vi arbetar verkligen inte så. Det första vi frågar en presumtiv kund om är just om han eller hon har något larm kopplat till hemtelefonen. Det är ju väldigt viktigt att veta, säger Carl-Henric Fjäll.

Carl-Henric Fjäll säger att en seriös kundkontakt är A och O för butiken.

- För oss handlar det inte bara om att sälja, det handlar om att bygga en relation där kunderna kan komma tillbaka och få den service de kan behöva. Då kan man inte attackera sina kunder.

Enligt SN:s artikel blev Jan Granquist kontaktad av en säljare på stan.

- De kommer inte från oss, de är ambulerande försäljare som åker runt mellan olika städer, säger Carl-Henric Fjäll.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om