Ute på lagret är hylla upp och hylla ned fylld till bredden av kablar. 6000 olika varianter finns det, och det är inte så konstigt då det är just kablar Miltronic säljer. Nyligen har säljorganisationen utökats med 30 procent och snart kommer man att behöva fylla på med ytterligare personal, först i Danmark, men även huvudkontoret i Nyköping kan bli aktuellt i närtid.
– Vi befinner oss i en ganska expansiv tillväxtfas, säger Krister Karlsson, företags- och marknadschef på Miltronic.
Nu jobbar man bland annat på att rikta in sig mot att leverera kabel till infrastrukturprojekt. Där kan ostlänken komma att spela en viktig roll lokalt. En annan del i expansionsstrategin är att utveckla en webbhandel, eller e-katalog som de själva kallar det.
– Nu står vi inför ett för oss stort steg med att öppna webbhandel. Det kunderna då ser är inte enbart köptransaktionerna, utan även möjlighet att se lagerstatus, säger Krister Karlsson.
Utvecklingen av e-katalogen har pågått sedan 2003 och en central nyrekrytering är webbredaktören Alina Ellström som håller i trådarna kring bolagets digitala utveckling.
– Det finns även en chattfunktion som följer med när man klickar sig vidare på sidan. Där får vi helt andra typer av frågor än de vi får via telefon och mejl, säger Alina Ellström.
En tanke med e-katalogen är att frigöra tid från enklare frågor och lägga resurser där kundtjänsten behövs.
– Det kan ju låta som en rätt basic sak för en konsument, men i vår bransch så ligger vi långt fram, säger Krister Karlsson.