Det är ett tungt pris som Nyköpingsbyrån You are here har rott hem. Branschtävlingen Gyllene hjulet har funnits i 25 år och har en stark ställning inom reklamvärlden.
Tävlingen uppmärksammar upplevelsebaserad kommunikation och You are here belönas med guld i kategorin "business to business, event".
Vad är upplevelsebaserad kommunikation?
– Det är kommunikation där mottagaren förväntas delta. Vi belönas för en kampanj där målgruppen fick svara på nördiga frågor om Scania i ett stort quiz, säger Jonas Ingre, reklambyråns vd.
Scania Sverige var beställare av kampanjen Scania Quiz Trophy. Över fyra tusen personer deltog i quizet, där delfinaler och finalen spelades in och publicerades på Youtube.
– Många av dem som deltog var helt otroligt duktiga. De kunde verkligen allt om Scanias lastbilar, säger Jonas Ingre.
Vad var det för människor som deltog?
– Det var framför allt lastbilschaufförer men även åkeriägare.
Vad betyder priset för er byrå?
– Det visar att vi kan konkurrera med kvalité mot de stora Stockholmsbyråerna och det är ett erkännande till alla som jobbar här.
I delfinal ett fick deltagarna svara på följande frågor:
- Vad är den termiska verkningsgraden i procent på den nya Super-motorn? A: 43 %, B: 48 %, C: 50 %
- Hur många Scania-fordon har vi uppkopplade totalt i Sverige? A: 1 867, B: 21 760, C: 32 854
- Vad är förkortningen för ”helt elektrifierade” fordon? A: HEV, B: PHEV, C: BEV
Rätt svar: 1 (C), 2 (B), 3 (C)