Foodtruck-företagare är kritiska till kommunens beslut att flytta deras försäljning till Åkrokens torg, som idag har betydligt färre besökare jämfört med den nuvarande platsen – Stora torget.
Åkrokens torg har fått öknamnet "Döda torget" på grund av sin folktomhet, vilket under söndagen blev officiellt på Google maps.
– Jag håller med om att det inte händer något där idag och det har ju faktiskt inte hänt något där än. Men det är tråkigt att man har dömt det på förhand, även om jag förstår, säger kommunalrådet Ahmad Eid (M) angående benämningen på Google Maps.
Kommunalrådet Urban Granström (S) viftar å andra sidan bort att någon pinnat ut platsen, som något mindre märkvärdigt.
– Om det är någon som vill roa sig med det får den väl göra det.
Samtidigt som han också säger att det ligger på försäljarna att själva skicka in ett klagomål till navigeringstjänsten.
– Det är inget jag kan göra åt det, säger han.
Enligt Google kan vem som helst lägga till en plats "som saknas" på Google maps. Men kontroller av tillagda platser sker regelbundet.
– När felaktigheter uppstår gör vi vårt bästa för att lösa dem, säger Sami Tahir på Google som under tisdagen hävdade att benämningen hade raderats.
Namnet "Döda torget" diskuterades redan i fjol, i en insändare i tidningen. När tidningens reportrar därefter diskuterat Åkrokens torg med berörda försäljare har även de pratat om platsen som just "Döda torget".