Planet som skulle ha lyft från Treviso flygplats stoppades av ett oväder. En av de drabbade är Shahjahan Chowdhury från Eskilstuna.
– Vi har haft lite svårt att å upprättelse från Ryanair. Vi har fått en del av biljettpengarna tillbaka, men har fått fixa en ny flygbiljett själv. Vi har inte heller fått någon hjälp med mat eller hotell, jag och min familj övernattade på golvet på flygplatsen. Men jag är inte ensam drabbad, utan det är många svenska familjer som har rest som har samma problem. Alla har fått lösa det på egen hand.
SN har sökt Ryanairs pressansvariga Robin Kiely som valt att uttala sig per mejl. Bolaget ber alla passagerare som påverkats om ursäkt men slår ifrån sig kritiken och skriver att passagerarna fått kuponger till tillfälligt boende och kommer att få åka med nästa plan hem.
Flighten ställdes in under onsdagen men det enda som erbjöds Shahjahan Chowdhurys familj var att ta ett plan som går 3 augusti, 10 dagar senare.
– Det är kaos. Vi fixade en biljett med ett annat flygbolag som flyger oss till Arlanda i kväll. Men sedan får vi ta oss till Skavsta och hämta vår bil, som står där. Det är dåligt att ta hand om sina kunder på det här sättet, säger Chowdury.