– Den stora trenden just nu att man går bort från det här publika, att fläka ut sig helt och hållet på Fejan. I stället har du en jätteaktivitet under ytan, säger Kristian Bartos, vd på Bartos Media i Nyköping.
Han medverkade som föredragshållare vid eventet Last Tuesday på Elverket den 23 april. Last Tuesday är en nätverksträff med frukostmingel som normalt äger rum den sista tisdagen varje månad. Arrangör är Nyföretagarcentrum och Almi i samverkan med Nyköpings kommun. Länsförsäkringar Södermanland bjöd på frukosten.
Kristian Bartos berättade om Nyföretagarpodden som Bartos Media producerar åt Nyföretagarcentrum. Ungefär var tredje vecka släpps nya avsnitt på poddens hemsida www.nyforetagarpodden.libsyn.com. Avsnitten handlar om ämnen som är relevanta för nyföretagare och entreprenörer.
– Det handlar om att göra Nyföretagarcentrums utbildningar lättillgängliga på nätet 24/7, säger Kristian Bartos.
Kristian Bartos höll ett uppskattat föredrag om marknadsföring i dagens digitala landskap.
– Sociala medier håller redan på att bli gammalt. Inte sociala medier som fenomen, men många av kanalerna får en gammelstämpel. Facebook är ju det största exemplet på det.
– Det som händer just nu är att man går över på andra typer av plattformar där chattappar som Whatsapp växer jättemycket.
– Man bygger sitt eget sociala nätverk med de som man plockar ut och vill ska ingå.
En annan trend är att många konsumenter är trötta på reklam.
– Vi vill inte ha reklam, men vi lyssnar på trovärdiga personer, säger Kristian Bartos.