– Vi ser fram mot att få sätta vår prägel på MINO med många givande, inspirerade och roliga möten, säger den nya ordföranden Jannika Ahl.
Jannika Ahl var tidigare ledamot i styrelsen. Även Karzan Ahmed och Emanuel Fröberg satt i den gamla styrelsen. Nyvalda ledamöter är Roxana Guillen, Sarah Böhlmark, Alexander Rooslien, Elinor Collin och Mikael Sundblad.
MINO är en marknadsförening som har till uppdrag att stimulera och initiera utveckling och utbildning för effektiv marknadsföring, skapa möjligheter till kontakter mellan medlemmarna, underlätta samarbeten och erfarenhetsutbyten mellan företag samt att hitta samhörighet och erfarenhetsutbyte bland sina medlemmar.
– Utifrån det uppdraget är nu vårt främsta fokus nu är att lyfta fram och förstärka medlemsnyttan i MINO. Vi vill kunna erbjuda våra medlemsföretag intressanta och aktuella medlemsträffar, såväl frukostar som AW i olika format, säger Jannika Ahl.
Den 8 maj genomförde föreningen ett första frukostseminarium i samarbete med Östsvenska Handelskammaren som handlade om marknadsföring genom influencers.
– Innan sommaren kommer vi att bjuda in medlemmarna på en sommarfest. Vi vill utöver det skapa fler möjligheter för våra medlemsföretag att nå ut genom nätverket i olika sammanhang. Vi kommer låta företagen presentera sig för varandra på våra nätverksträffar samt göra små korta intervjuer som vi förmedlar via sociala medier och på vår hemsida, säger Jannika Ahl.