Missnöjd kund anmäler tatueringsstudio

Kunden ville täcka över en gammal tatuering och vände sig till studion. Men det blev inte som kunden tänkt sig.

Kvinnan menar att slutresultatet är långt ifrån vad hon och tatueraren kom överens om.

Kvinnan menar att slutresultatet är långt ifrån vad hon och tatueraren kom överens om.

Foto: ANDERS WIKLUND / TT

Nyköpings kommun2019-10-24 14:58

En kvinna från Nyköping ville täcka över en gammal tribaltatuering och bestämde sig för att anlita en tatuerare i Nyköping. Kvinnan hade via sociala medier sett bilder på tatueringar som tatueraren sade sig ha gjort. Hon gillade stilen på tatueringarna på bilderna och tatueraren hade dessutom ett erbjudande om rabatt vid tatueringar som var större än 20 centimeter som kvinnan nappade på.

Efter två sessioner hos tatueraren kände kvinnan sig missnöjd. Hon upplevde att hennes nya tatuering blev helt fel i både form och färg. Hon kände att slutresultatet inte blev som det hon och tatueraren kommit överens om. 

Kvinnan fick senare reda på att bilderna som hon sett på sociala medier inte var tatueringar som tatueraren själv gjort, utan bilder tatueraren tagit från webben. Trots hon sagt att hon gillade dem och upplevde att han tog åt sig äran för tatueringarna på bilderna. Kvinnan upplevde att tatueraren ljugit om sin kompetens och frågade om hon kunde få pengarna tillbaka eftersom hon inte kände nog med förtroende för att låta honom rätta till tatueringen. Tatueraren var inte intresserad av att betala tillbaka pengarna med hänvisning till det material han förbrukat och de timmar han lagt ner. Därför väljer kvinnan nu att anmäla tatueraren till Allmänna reklamationsnämnden. Kvinnan hoppas få tillbaka de 7 100 kronor hon betalade för tatueringen och även få pengar som kompensation för kostnaden att ta bort den misslyckade tatueringen med laser.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!