Det bläddrades bland tusentals LP-skivor i långa rader av plastbackar när det på lördagen var dags för skivmässa på Träffen i Nyköping.
Och visst är kommersen en viktig del av en skivmässa – men det är inte den viktigaste, förklarar Lars Edenborg, som hade en del av sin stora samling CD-skivor och LP-skivor till försäljning.
– Nä, man tjänar knappt några pengar på att sälja skivor. Det är snacket med alla musikintresserade besökare som är behållningen, säger han.
Under de år som Lars Edenborg har sålt skivor på olika mässor, tycker han sig ha märkt en ganska tydlig förändring. Förr utgjordes besökarna av människor som vuxit upp med 60-talsmusik. Nu är det allt fler gamla hårdrockare och punkare som dyker upp.
– Ibland köper jag på mig hårdrock och punk på loppisar, så att jag ska ha något att sälja till dem. Annars består min samling mest av 60-talsmusik, säger han.
Lördagens skivmässan på Träffen var den femte i ordningen. Ett syfte är att fler yngre ska få upp ögonen för skivor, förklarar arrangörerna, Magnus Börjesson och Conny Skuthälla Jonsson.
– Spotify är utmärkt för att till exempel upptäcka ny musik. Men det blir lite snuttifierat. Det är inte så vanligt att människor lyssnar igenom en hel skiva i dag. Vi hoppas att fler unga ska upptäcka fördelen med skivor, säger Magnus Börjesson.
Blir det en mässa nästa år också?
– Det lär det bli.