I anmälan skriver kvinnan som blivit av med sin jacka att hon till en början fick ett trevligt bemötande, men att det snart vände till att ägaren knappt svarade när hon hörde av sig.
Det besked hon fick var enligt anmälan att hon skulle vända sig till sitt eget försäkringsbolag för att få ersättning för jacka, halsduk och handskar. Alla plaggen uppges ha varit relativt nya och värdet beräknas till drygt 2500 kronor.
Enligt konsumenttjänstlagen är eventuellt bortslarvade kläder garderobsägarens ansvar, så länge garderoben är bevakad och kunden har betalat inträde eller en avgift för att lämna in kläderna. Däremot finns det vanligtvis ingen skyldighet att ersätta värdesaker som försvunnit ur väskor eller från fickor på plagg som lämnats in i en garderob, även om denna är bevakad.
Kvinnan som har gjort anmälan vill nu ha hjälp från Allmänna reklamationsnämnden för att få ersättning för sina kläder. "Det är 100% deras fel att de felaktigt lämnat ut mina saker till någon annan", står det i anmälan.