Fem personer berörs när Tre slår igen sin butik i Västerport.
– Tre-butiken har funnits hos oss i Västerport sedan 2010 och de ser just nu över samtliga fysiska enheter i Sverige, säger Rikard Bender.
Antingen går man mot större butiker med stort utbud på både produkter, tjänster och support eller så tar man hjälp av samarbetspartners på de mindre orterna.
– Vi vill finnas där våra kunder finns och ser kontinuerligt över var våra butiker ligger. I dagsläget väljer vi att lägga ned butiken, men letar kontinuerligt efter nya lägen, det gäller även Nyköping, säger Magnus Johansson som är chef över butikerna på Tre.
– All typ av webbförsäljning och digital kommunikation ökar och våra kunder vill också i en större utsträckning ha hjälp och support via telefon och digitalt via nätet, fortsätter Magnus Johansson.
Tre hänvisar alla kunder till Elgiganten (Phone House), för att få hjälp med sina telefoner och abonnemang. Vill kunderna ändå fysiskt besöka en Tre-butik får de åka till butiken i Norrköping, som är den som ligger närmst.
– Om rätt läge dyker upp, så är vi inte främmande för att öppna en ny butik i Nyköping, avslutar Magnus Johansson.