Folksam vill inte kommentera

Ingen på Folksam vill uttala sig om Maria Therese Erlandssons fall. Om vi gjort fel kan hon överklaga till vår kundombudsman, säger utredaren Bengt Snödahl.

Övrigt2005-04-01 20:28
Enligt Snödahl har Folksam handlagt ärendet helt korrekt. Det var han som efter den tekniska utredningen beslutade att Tess inte skulle få någon ersättning.
Men utredningen innehåller uppenbara fel. SOS-samtalet är bevisligen spårat. Mycket talar för att delarna som fattades på Saaben försvann efter krocken.
Vi har undersökningssekretess. Jag uttalar mig inte om det enskilda ärendet.

Att det tog två månader för Folksams beslut att nå Tess faller på sin egen orimlighet, menar han. Han förnekar också att det gick flera veckor mellan olyckan och den tekniska undersökningen.
Något som dock bekräftas av hans överordnade, skadechefen för Sörmland/Östergötland Gudrun Hagström.
Jag kan inte förneka att det tog lång tid, säger hon.

Enligt Snödahl kommer ärendet nu att behandlas av Folksams kundombudsman, en fristående del av bolaget som lyder direkt under styrelsen. Alternativt kan Tess vända sig till allmänna reklamationsnämnden eller till domstol.
Det är bara ett fåtal ärenden där vi och våra kunder inte kommer överens. 90 procent är nöja.
Men vi strävar mot 95 procent, säger Hagström.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om