Hallå Lars Lamberg, Råsta gård i Jönåker.
Du är ju styrelseordförande i Arla Foodkoncernen. Vad säger du om bråket som uppstått i Danmark kring mjölkannonserna? Tre lättklädda damer som kallas Kakao, Vanilj och Naturell gör på ett utmanande sätt reklam för en ny lättmjölk på flaska från Arla Foods.
Hur reagerar du själv på annonsen?
Jag har inte reagerat speciellt, det är vår reklam och marknadsföring som tagit fram annonsen. Reklamen är i sig ganska oskyldig men jag tror att den skulle väcka större uppmärksamhet i Sverige.
Varför det?
Danskarna har en liberalare inställning till hur reklamen är utformad.
Men du som själv är mjölkbonde, tycker du att mjölk ska säljas med hjälp av lättklädda tjejer?
Nu ska ju mjölken säljas till konsumenterna och inte till oss mjölkbönder.
Tänker du ta dina danska kolleger i örat för den uppståndelse som reklamen orsakat?
Nja, jag går inte in i den operativa biten, jag tror knappast att den kommer att dras in.
Eva Dalin
0155-767 51 eva.dalin@sn.se
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!