Utrotningshotade djur, barn och hästar. Monica Andersson från Stockholm har trillat rakt ner i sin dröm längs en avkrok från väg 223, norr om Nyköping.
– Det är roligt varje dag! Jag har fått jättemånga förfrågningar om lantbruksskolan, säger hon.
Hon och sambon kom hit den gamla vanliga vägen. Brorsan bodde här, en granne tipsade om ett ledigt hus och plötsligt var de husägare. Och för ett halvår sedan gick Monica med i det solrosprydda nätverket.
– Vi känner inte alla än, men vi försöker. Det handlar mycket om tips och nätverkande, folk fikar på Östergården och så tipsar de om oss.
– Ni borde åka dit förresten! De har ett café i en gammal ladugård...
I dag är det bara kvinnor i nätverket, som förresten firar femårsjubileum. Åsa Ingårda, föreningens ordförande, förklarar att det mycket väl kan förändras. Att de bara är kvinnor beror på att föreningen startades som ett projekt, delfinansierat av statliga pengar till kvinnors företagande.
– Vi måste hitta en föreningsform för kreativa själar som driver företag, oavsett om du är kvinna eller man.
Företagarna föreläser och berättar om sin idé ute i landet. Upplägget, som kortfattat går ut på att bjuda hem besökarna, inspirerar. Samtidigt spelar kvinnorna hela tiden en tuff match mot den sörmländska mentaliteten.
– Vi är i ett län där man ofta får känslan att man inte ska tro att man är något. Vi måste alla tänka att det är precis tvärtom.
Nu är föreningen nominerade till det nationella priset Årets Ullbagge, utmärkelsen från Jordbruksverket som går till årets bästa landsbygdssatsningar. För en tid sedan utsågs de till landets tredje mest innovativa landsbygdsprojekt av tidningen Land.
Lokalt upplever dock företagarna en kamp. De vill synas på länets turistkarta, men kommunerna säger nej. De går inte gynna några företag och utelämna andra.
– Vi får mer bekräftelse längre ifrån än på nära håll. Det är svårt att vara profet i sin egen bygd, men vi behöver verkligen mer draghjälp från kommunerna för att kunna fokusera mer på våra egna företag och mindre på marknadsföring.
Regionförbundet har som mål att turismen i Sörmland ska fördubblas till 2020. Med bra stöd från länsstyrelsen hoppas föreningen öka sin del av kakan, få ännu fler att skippa E4 till Stockholm och i stället titta in hos dem. Varje solros är en signal om att något händer.
– Du får en ny berättelse för varje stopp. Det inte gågatan inne i stan, det finns inga neonskyltar. Du kliver in i våra kök och tar del av det vi gör, säger Åsa Ingårda.