Komhit-kampanj skrotas
Politikerna skrotar projektet Boinyköping. Kampanjen har under fyra år hittills kostat Nyköpings kommun drygt 16 miljoner kronor. Men reklamkampanjen i Stockholm ska fortsätta.
Genom stora affischer i Stockholms tunnelbana har Nyköpings kommun profilerat sig som en attraktiv bostadsort.
Tidigare har kampanjen mest varit känd hos marknadsavdelningen på kommunen. Nu är vi så välkända att vi kan jobba mer på bredden för att få så hög kvalitet som möjligt. Folk som kommer till Nyköping ska få ett professionellt bemötande, fortsätter Palaemona Mörner.
Kampanjen heter Boinyköping och har dessutom en egen webbsajt: www.boinykoping.nu.
Efter fyra år skrotar nu politikerna projektet.
Den ska integreras i den övriga kommunala verksamheten, säger moderata kommunalrådet Jan Carle.
Boinyköping har drivits som ett projekt. Pengarna har plockats ur en exploateringspott på 20 miljoner kronor som avsattes 2003. I dag återstår 3,5 miljoner kronor ur den potten.
Nu vill vi involvera alla
i kampanjen, från förskolor till byggande, säger Jan Carle.
Kommer affischkampanjen i Stockholms tunnelbana att fortsätta?
Det är en fråga för marknadsavdelningen, det är möjligt, säger Jan Carle.
Inom ramen för vår budget ska vi fortsätta affischkampanjen. Vi är ju redan välkända i tunnelbanan, säger kommunikationschefen Palaemona Mörner.
Ansvarig för Boinyköping blir nu kommundirektören Erik Carlgren.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!