Kötiderna på apoteket ska ner
Jag ber Anita Johansson och alla andra kunder om ursäkt för att ni fick vänta så länge runt påskhelgen. Detta berodde bland annat på oplanerad frånvaro av personal under en tid som vi har många kunder.
Detta sammanföll med att företaget talade om att man förbättrar tillgängligheten.
Vi har arbetat med att få ner kötiderna och under mars tog vi emot 51 procent av våra kunder inom 5 minuter. Detta resultat skall vi nå igen och höja.
Utgångskassan minskar kötiderna, även om man inte upplever det i den stunden. Om man även tar betalt i receptkanalerna ökar hanteringstiden där. Det nya arbetssättet innebär att vi gör klart ditt läkemedel direkt, om det går på snabbt, i annat fall lämnar vi det till en annan arbetsgrupp som iordningställer.
Från 1 juni har vi även möjlighet att erbjuda våra kunder att spara sina recept elektroniskt och ringa eller maila dygnet runt och beställa sina recept. Detta tror vi också kommer att minska kötiderna och vara något som många kunder önskar.
Apoteket Gripen
Solgerd Jern Rosenberg
apotekschef
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!