Förra året skulle en kvinna från Vagnhärad flytta saker till sin son i USA. Hon tog kontakt med ett speditionsföretag i Stockholm vars tjänster hon anlitat tidigare. Då var hon nöjd, varför hon anlitade dem igen.
Den här gången var det mycket som gick fel, hävdar kvinnan i anmälan; saker försvann, möbler gick sönder och personal som var otrevlig. Kvinnan menar också att speditionsföretaget har vägrat att samarbeta för att hitta en lösning.
Händelserna som kvinnan beskriver utspelade sig i juli i fjol. Det är först nu anmälan kommit in till ARN.
Företagets verkställande direktör säger att hon är förhindrad att kommentera det inträffade.
– Jag har inte sett hennes anmälan varför jag svårt att kommentera den, men jag är självklart bekant med ärendet. Eftersom advokat är inkopplad har jag inga möjligheter att i dagsläget ge vår version av det som hänt. Det jag kan säga är att vi och kvinnan inte alls är överens om vad som skett.