NH 90 vill byta namntill Nyköpings Gästabud

NH 90 försvinner och återuppstår som Nyköpings Gästabud. Så ska NH 90 profilera sitt lag och Nyköpings kommun, åtminstone om styrelsen får som den vill.

Övrigt2002-03-12 23:16
NH 90-ordföranden Peter Blomqvist bekräftar att styrelsen har låtit en reklambyrå jobba fram ett helt nytt profilkoncept för ishockeyklubben.
Vi vill fokusera kring Nyköping som stad och Gästabudet här, säger Blomqvist.
NH 90 är känt bland ishockeyfolk i Sverige som Nyköping, men klubben behöver förstärka den lokala profilen. Därför vill man göra en mycket genomgripande förändring.
Vi behåller tröjfärgerna i svart men byter namn och tar fram en helt ny logotyp (klubbmärke red anm), berättar Peter Blomqvist.
Hur logotypen ska se ut vill han inte avslöja men säger:
Det är något helt nytt och den blir verkligen bra.
Den nya profilen ska samtidigt kunna locka fler sponsorer att satsa mer pengar på Nyköpings ishockeylag. Sponsorerna har dock inte krävt någon namnändring, säger Blomqvist.
Namnet Nyköpings Gästabud kommer att presenteras för NH 90-medlemmarna på ett möte under torsdagkvällen. Peter Blomqvist låter mycket optimistisk inför medlemmarnas reaktion på det nya namnförslaget.
Men vi är ju en idrottsförening och förslaget kan mycket väl bli nedröstat, säger han.
Namnet Nyköpings Gästabud har tänkts fram av en reklambyrå och har därefter presenterats för NH 90-styrelsen. Om medlemmarna ger sin välsignelse kan namnbytet sedan röstas igenom på klubbens årsmöte i slutet av maj.
När NH 90 ersätts av Nyköpings Gästabud i praktiken vet dock inte Peter Blomqvist. Ett namnbyte kan ta sin tid.
Vi måste lämna in förslaget till Patent
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om