Om påträngande försäljare
Anita! För det första så handlar det inte om hur många som tycker som jag. Det handlar om respekt för individen. För det andra så är du också rätt otydlig. Du säger i ena meningen att en försäljare måste vara på för annars säljer han ingenting. Senare säger du att han ska kunna ta kontakt utan att vara påträngande! Låter som hyckleri i mina öron!
Håller med dig om att all försäljning ska ske på ett anständigt sätt, det vill säga hitta en bra balans där man faktiskt respekterar människor som säger nej tack! Det här kommer att bli min sista insändare i ämnet och jag anser mig gå vinnande ur striden. Det jag vill få sagt är alltså att jag struntar i vilka som håller med mig eller är emot mina åsikter.
Det enda jag ville var att göra folk, framför allt påstridiga försäljare, medvetna om att en del människor inte känner sig bekväma när de blir attackerade på stan. De som inte passar in i min beskrivning behöver inte ta åt sig av min kritik, det finns definitivt de som respekterar mitt nej och säljer utan att kränka min integritet.
Jag vill också med denna avslutande insändare i ämnet klargöra att jag inte har kritiserat produkter i fråga utan endast sättet på hur de säljs och hur jag som kund bemöts. Det handlar inte om vilken förening eller fond som kommer att ha glädje av mina pengar, det handlar enbart om att den säljare som vill erbjuda mig något måste också vara lyhörd inför både mitt kroppsspråk och mina ord.
Alltså: Ett nej är ett nej!
Rickard Axelsson
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!