Reklam för Gnesta kostade 45 000

Kommunen satsade under våren 45 000 kronor på en annons i DN för att locka både invånare och arbetskraft till Gnesta.

Tatjana Mineur är personalchef på Gnesta kommun.

Tatjana Mineur är personalchef på Gnesta kommun.

Foto:

Övrigt2018-04-23 21:00

Gnesta kommun annonserade nyligen i Dagens nyheters söndagsbilaga, och på tidningens sajt, under rubriken "Välkommen att bo, leva och arbeta!"

Annonsen kostade 45 000 kronor att ta fram och publicera. Då ingick förutom reklam i papperstidningen även 200 000 digitala visningar.

– Annonsen finansieras av samtliga förvaltningar och syftet är att väcka intresse för att både bo och arbeta i Gnesta, berättar Tatjana Mineur, personalchef på Gnesta kommun.

Annonsen ska ses som en del av en tvåstegsraket, menar hon, eftersom Gnesta tillsammans med tre andra Sörmlandskommuner deltog på Framtidsmässan i Stockholm i samma veva.

– Framtidsmässan är ett karriärevent för och om offentlig sektor och en heldag där arbetsgivare i offentlig sektor samlas för att träffa studenter och nyexaminerade.

Har kommunen annonserat på liknande sätt tidigare?

– Ja, förra året.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!