Rödvit och blågul mjölk
Men tänk, bara tänk, om detta hade handlat om ett brittisk-franskt mjölkbolag som valt att lägga alla pengar på Englands landslag och inga på Frankrikes. Då hade gatorna utanför företagets huvudkontor redan förvandlats till mjölkvita venetianska kanaler av demonstrerande mjölkproducenter. Och bojkotthoten hade förverkligats fortare än någon kunnat säga visp.
Annars var 22 i mötet mellan Sverige och Danmark i den avslutande gruppspelsmatchen i fotbolls-EM ett resultat som går att idissla i flera dagar. Kortpassningar och konstmål, kontringar och kombinationer, samt inte minst kokande, kollossal spänning. Ingen italiensk ledare har tack och lov sagt något om mutor. Och alla inblandade är säkert lyckliga över att vi slapp börja räkna med ko-efficienten.
Händelserna ger oss dock anledning att fundera på en ny slogan: Mjölk ger starka nerver. Det lär behövas redan på midsommardagen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!