Utsläppen är räknade i koldioxidekvivalenter och gäller en resa tur och retur.
De utsläpp som görs från flyget beräknas i förhållande till den påverkan de har på klimatet och jämförs för enkelhetens skull med koldioxid.
De utsläpp som görs på hög höjd, som är vanligt vid långflygningar, påverkar klimatet mer och är inberäknade.
[custom-embed script="PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSI1MjAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vYW5uaWthLWNsZW1lbnMuY2FydG8uY29tL3Zpei83M2Y5YTdhNi03YTdlLTRlYTMtYjExMC03MThkNDVlZDhlNGQvZW1iZWRfbWFwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4gd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBvYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1zYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuPjwvaWZyYW1lPg=="]
Malaga 1 ton koldioxidekvivalenter.
Kreta 1 ton koldioxidekvivalenter.
New York Drygt 2 ton koldioxidekvivalenter.
Phuket 3 ton koldioxidekvivalenter.
Kapstaden 3,5 ton koldioxidekvivalenter.
Hawaii Nästan 4 ton koldioxidekvivalenter.
Siffrorna kommer från Chalmers tekniska högskola. Hela rapporten kan du läsa här.