SN måste ha 
världens 
bästa kunder

Övrigt2016-01-15 05:00

Den här veckan har jag pratat med väldigt många kunder. Det blir ofta så när man gör en förändring – i alla fall om det är en förändring som inte alla tycker är bra. Jag säger inget om det, för jag är likadan; det är när jag är irriterad över något som jag lyfter telefonen och ringer.

Mest har vi pratat om tv-bilagan, jag och kunderna, för det är förstås därför ni har ringt. Men jag har också passat på att fråga lite om vad ni tycker om tidningen som helhet. När jag ändå har haft er på tråden, liksom.

Självklart går åsikterna isär. Någon tycker att det är lite för lite av det ena, någon annan att det är för mycket av det andra. Några tycker ungefär lika, andras åsikter går helt på tvärs. Men sammantaget är de flesta av er som har ringt väldigt nöjda med tidningen. Nöjda med det arbete som våra journalister gör, både på centralredaktionen och på lokalredaktionerna i Trosa och Gnesta, och nöjda med utblicken mot övriga Sverige och världen.

Och något som jag verkligen tar med mig från samtalen är att alla ni som har ringt till mig har varit väldigt trevliga. Trots att ni ju faktiskt ringer för att klaga.

Det är vad jag kallar bra kunder!

CHEFREDAKTÖR anna.falk@sn.se 0155-767 49

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!